Hoe groen is H&M écht?
"Mooie praatjes vullen geen gaatjes". Toch komen grote ketens als H&M bij de consument een heel eind met die mooie praatjes... goed artikel van FashionUnited!
“Wij werken toe aan een duurzame toekomst”. “Wij helpen arme kinderen aan een mooie toekomst.” “Wij recyclen actief en streven om dit in de toekomst 100% te gaan doen.” Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de laatste tijd hoor ik langzaam steeds meer idealistische uitspraken van merken. Het gebeurt nog niet veel, maar grote ketens als H&M adverteren steeds meer met een licht-idealistische ondertoon. Hartstikke mooi, zou je zeggen.
Maar al een tijdje verdiep ik me meer in écht duurzame initiatieven van merken en toevallig weet ik via documentaires en platforms als Rank A Brand dat H&M geen lieverdje is. Goede arbeidsomstandigheden in derdewereldlanden zijn héél ver te zoeken (en dan ook echt HEEL ver) en qua milieubeleid is het een typisch gevalletje van “mooie praatjes vullen nog geen gaatjes”. FashionUnited zocht het nog beter uit dan ik en schreef er een artikel over. Goed om te lezen!
LEES HET ARTIKEL HIER!